Römi 500 szabályok


Römi 500 szabályok

Két perc alatt megtanulhatja, hogyan kell játszani a römi 500!
Kattintson az alábbi "Demo" gombra, kövesse az utasításokat, és már bele is kezdhet a játékba!

Játékosok száma: a Römi 500-at kettő-négy játékos játszhatja egyszerre.

A pakli: egy teljes pakli, két jokerrel.

A játék célja: A játék győztese az, aki először eléri az előre meghatározott pontszámot (egyasztalos versenyeknél) vagy akinek a legtöbb pontja van a játék végén (készpénzes játék). Pontokat lepakolással szerezhetsz. Setek, sorok bármikor lerakhatók. (A többi römi játéktól eltérően, ahol a lepakoláshoz meghatározott számú pontot kell elérni, itt bármikor lepakolhatsz vagy hozzátehetsz a lent levőkhöz.)

A kártyák értéke: annyit ér a kártya, amennyi rá van írva. A figurás lapok (Bubi, Dáma, Király) egyaránt 10 pontot érnek, az Ász 1-et vagy 11-et ér, a Jokerek pedig annyit, amilyen lapot helyettesítenek. Az Ász egyet ér akkor, ha a sorban a 2 és a 3 előtt van.

 A négy szín

 Rummy 500 Card suitsRummy 500 Card suitsRummy 500 Card suitsRummy 500 Card suits

 

 

 Kártyák és értékük

 

Rummy 500 card valuesRummy 500 card valuesRummy 500 card valuesRummy 500 card valuesRummy 500 card values

2 pont pont pont pont 6 pont

Rummy 500 card valuesRummy 500 card valuesRummy 500 card valuesRummy 500 card valuesRummy 500 card values

 pont pont pont 10 pont 10 pont

Rummy 500 card valuesRummy 500 card valuesRummy 500 card valuesRummy 500 card values

 10 pont 10 pont 1/11/15 pont 15 pont

 

 

Egy szet 3 vagy több azonos számértékű lapból áll

 Legal Set in Rummy 500ORLegal Set in Rummy 500

 

 

 Egy sor 3 vagy több egymást követő számértékű, különböző színű lapból áll

 Legal Run in Rummy 500ORLegal Run in Rummy 500

 

 

A játék
A Römi 500 szabályai szerint minden játékos 7 lappal kezd, a többi kártya lesz a pakli, amiből a játékosok húznak. Egy kártyát képpel felfele a pakli mellé helyeznek, ez lesz a dobott lapok helye.

Egy Römi 500 kör három részre osztható:

* Húzás - A játékos köre azzal kezdődik, hogy húz egy kártyát. Választhat, hogy a pakliból húz vagy a legfelső kártyát veszi fel a dobott lapok közül.

Bármely kártyát fel lehet venni a dobott lapok közül az alábbi két feltétellel:

1. A játékos választhatja, hogy nem a legfelső lapot veszi fel a dobott lapok közül. Ekkor fel kell venni a választott lap előtt levő összes kártyát.

2. Ebben az esetben egyszerre egynél több lapot vesz fel a játékos a dobott lapok közül, a kiválasztott lapot fel kell használnia lepakoláshoz vagy hozzá kell tennie a lent levőkhöz vagy jokert kell kiváltania vele, még abban a körben, amikor felvette. Ha a játékos a legfelső lapot vette fel a dobott lapok közül, felhasználhatja ezt a lapot lepakoláshoz, hozzá teheti a lent levőkhöz vagy jokert válthat ki vele és meg is tarthatja, de abban a körben nem dobhatja el, amikor felvette.

*Építkezés – ekkor a lent levő lapokhoz ad hozzá újabb kártyát a játékos. Bármikor építkezhet. A körében, miután húzott egy kártyát a játékos, hozzátehet a már lent levő lapokhoz. A játékosok lepakolhatnak érvényes sorokat, seteket vagy pedig önálló lapokat adhatnak a már lent levőkhöz (építkezés). A játékos az építkezés során hozzáadott lapjai után is pontokat kap.

* Dobás – Minden körnek dobással kell végződnie. Azt a lapot, amit a dobott lapok közül vettek fel, nem lehet eldobni ugyanabban a körben. Ha több kártyát vett fel a játékos a dobottak közül, bármelyiket eldobhatja, kivéve azt, amelyiket fel kell használnia.

Győzelem és Pontozás

A játék több körből áll.

Egy kör véget ér, amikor:

*Nincs több kártya a pakliban
*A játékosok egyikének elfogytak a lapjai (miután az utolsót eldobta)

A kör pontozása: A számítás egyszerű: Az általad lepakolt kártyák összege (setek, sorok, építkezés) mínusz a kezedben maradt lapok összege (büntető pontok). A büntetőpontok számításánál az Ász és a Joker egyaránt 15 pontot ér. Fontos, hogy a kör végén negatív pontértéket is szerezhetsz, amennyiben a lepakolt kártyáid értéke kisebb, mint a kezedben maradt lapjaid összértéke.

A játék megnyerése: Egyasztalos Versenyeknél az a játékos nyer, aki elsőként összegyűjti a meghatározott pontszámot. Ha egynél több játékosnak sikerül ez, akkor a legtöbb pontot gyűjtő lesz a győztes. A Gyors Játékoknál az nyer, aki a legtöbb pontot összegyűjti a játék végéig (1-3 kör). Többasztalos Versenyeknél az utolsó asztalon legtovább versenyben maradó játékos a győztes.

Döntetlen esetén:
Készpénzes játékok – döntetlen esetén a díjazás egyenlően oszlik meg a döntetlent elért játékosok közt.


Egyasztalos Versenyek – a játékosok, akik nem a legmagasabb pontot érték el, kiesnek, a többi játékos egy döntő körben játszik a győzelemért.

Többasztalos Versenyek – döntetlen esetén a lepakolással és az építkezéssel legtöbb pontot szerző játékos a győztes. Ha még mindig döntetlen van, az nyer, akinek a kezében a legkisebb összértékű lap maradt.

A zseton elosztás a Többasztalos Versenyeken.

A zsetonok azután kerülnek elosztásra, hogy minden pontszám ismert. Az nyeri a kört, akinek a legtöbb pontja van a végén. A győztes zsetonokat nyer az ellenfeleitől. A megnyerhető zsetonmennyiség a vesztesek és a győztes pontkülönbsége szorozva az aktuális PCR értékkel (Pont zseton arány)

Például: John nyerte a kört (egy meghatározott kört PCR=3) és 100 pontja van. Davidnak 70 pontja van, Bobnak pedig 60. David 90 zsetont ad Johnnak (30 zseton a különbség a PCR-t figyelembe véve), Bob 120 zsetont ad Johnnak.

2. Példa: Rachel nyeri a kört 60 ponttal (PCR=2). Marvinnak 0 pontja van és Georgnak -10 pontja. Marvin 120 zsetont ad Rachelnek, Georg pedig 140-et.

 

McAfee Secure sites help keep you safe from identity theft, credit card fraud, spyware, spam, viruses and online scams